Onheil in Orong

In ons programma voor 2020/2021 geven we prioriteit aan het bevorderen van werkplekken, het bevorderen van tuinbouw en de bestrijding van de erosie in de dorpen en heuvels. Onderstaand bericht geeft duidelijk aan dat de erosie steeds meer een bedreiging vormt voor de bewoners. De laatste jaren zijn reeds meerdere rotsblokken naar beneden komen rollen en deze verwoesten alles wat op hun weg komt. Nu wederom een brok dat tegen een woning is gerold en daardoor ernstige schade heeft veroorzaakt. Door de coronatijd  hebben de mensen geen werk waardoor zij direct aan de gang kunnen gaan met het herstel. Mankracht is er voldoende, maar geen geld voor de bouwmaterialen. Op het verzoek van een van onze lokale projectleiders aan Stichting VLOK om deze spullen te kopen, hebben we direct JA gezegd.
Het bedrag van 2.385.000 Roepia = € 145,00 is d.d. 29 november 2020 reeds overgemaakt.

I hopefully all great always at you are there,

Harry, yesterday Mr. Esni came to me and he asked me to inform Harry that one of the community members who live in the north Orong area whose name Bapak Amiludin and his house be located exactly around 20 meters before the biggest DAM in Orong, his house was crushed by the big stone who roll down from the mountain until their house be broken badly / damaged. And at this moment the family very needs support materials from Vlok to renovate that house. Because as we know the current situation almost all people in the village still has no job like they were did before the pandemic, and the family also is including the poor, that why the family have been asked Mr. Esni about very need the support from Vlok and very wish so that they can be get it.

The family has been asked KEPALA DESA for to get support materials, but for this moment the local government still cannot do more support like the family needs, because the local government just can give the little money to poor peoples for buy Rice.

Please see the Attached file BOSS for detail list proposal and the pictures of their family house who was got damaged by the big stone.

Salam,
Dahery.