Schokbestendige woning

Op 29 juni 2021 heeft Steven Leijten op de Avans Hogeschool in Tilburg een fantastisch cijfer gekregen voor zijn afstudeeropdracht: een 9,2.
Steven heeft in samenwerking met Stichting VLOK en haar mensen op Lombok een studie en ontwerp gemaakt voor een schokbestendige woning. Tijdens de aardbeving in 2018 zijn er veel woningen verwoest en ingestort. Om de schade bij nieuwe aardbevingen te beperken heeft hij materialen gezocht en een constructie bedacht, die zeer schokbestendig is. Er is uiteraard rekening gehouden met de woonwensen van de plaatselijke bevolking en het daar heersende klimaat. Zijn manier van aanpak en werken, zijn communicatieve vaardigheden en zijn opvallende groei hierin werden alom geprezen. Na afloop werd ons de maquette van de woning geschonken. Stichting VLOK is van plan in 2022 de bouw van een demonstratiewoning op Lombok te realiseren.